Silniki polskie
Silniki Polskie

• SW 680, SWT
• RABA-MAN
  D10 i D2156 HM6U
• 359 i pochodne
• 4C(T) – 107, SW 266
• 6C(T) – 107,SW 400,
• 4C(T) – 90
• MF
• MTZ
• BIZON
• Silniki do ciągników i 
  wózków widłowych
  (S312; AD 3.152 UR;
  D250; S4001 – S4003;
  D3900; A4236)

• Silniki do ciągników
  URSUS (ZETOR)
• Silniki do kombajnów
  zbożowych:
  (SW400R, 6CT107R)
• Silniki do koparek i 
  ładowarek:
  (SW400 i SW680/59/8)
• Silniki do maszyn
  górniczych:
  (SW400Ł2,6CT1072Ł2,
  SW680/73)

Silniki zachodnie

• MAN
• MERCEDES
• DAF
• VOLVO
• SCANIA
• IVECO
• DEUTZ
• CUMMINS
• PERKINS
• JOHN DEERE
• MTU
• YANMAR
• VM MOTORI
• DETROIT DIESEL
• JCB
• FENDT
• NEW HOLLAND
• CLASS
• SISU
• Silniki do pojazdów
  LIAZ, DAB, IFA,
  ROMAN, KAMAZ
  itd

Silniki kolejowe
  • MERCEDES MTU OM 460
  • MTU 6H1800
  • IVECO V8 FVQE 2883
  • MAN D2876 LUE 623/631
  • MAN D2866 LUH21
  • SW 680 / 123
  • CATERPILLAR C 27
  • SILNIKI 2112 SSF
Silniki wojskowe

Głównym atutem Spółki jest posiadana Koncesja Wojskowa B-050/2016 oraz certyfikat AQAP 2110:2016 do ISO 9011:2015, dzięki są prowadzone profesjonalne naprawy silników przeznaczonych dla wojska, w tym NATO na podstawie Kodu NCAGE 99KOH ( określa profil prowadzonej działalności i specjalizację firmy w ramach Sojuszu – każdy potencjalny kontrahent wojskowy paktu, wie gdzie może zlecić określoną usługę ). Spółkach w ramach posiadanych uprawnień, może uczestniczyć w przetargach publikowanych przez wszystkich kontrahentów z krajów NATO.

GŁOWICA

Naprawa głowicy silnika

  • usuwanie nadmiaru kamienia kotłowego i sprawdzenie na szczelność,
  • rozwiercanie otworu pod prowadniki, 100% wymiana oraz rozwiercanie,
  • wymiana zużytych gniazd zaworowych,
UKŁAD PRZENOSZENIA NAPĘDU

UKŁAD PRZENOSZENIA NAPĘDU

  • naprawa koła zamachowego,
  • naprawa sprzęgła,
  • wyważanie z wałem korbowym
KORBOWÓD

Naprawa korbowodów

  • weryfikacja na pęknięcia,
  • wymiana zużytych śrub i nakrętek korbowodu,
  • honowanie stopy korbowodu,
  • rozłączanie główki korbowodu pod tulejki oraz tulejki na wymiar nominalny,
  • kontrola równoległości osi stopy i główki korbowodu,
  • selekcja długości, selekcja wagowa
KADŁUB

NAPRAWA KADŁUBA SILNIKA

  • usuwanie nadmiaru kamienia kotłowego,
  • kontrola płaskości i frezowanie powierzchni przylegania pod głowice,
  • kalibrowanie lub wykonanie gwintów naprawczych wszystkich otworów gwintowanych,
  • naprawa poprzez wytaczanie i honowanie otworów osadzenia wału korbowego z zachowaniem nominalnej tolerancji,
  • wymiana z kontrolą wymiarową tulejek wałka rozrządu,
  • weryfikacja otworów pod szklanki popychacza,
  • kalibrowanie i sprawdzenie na wyciąganie, a w razie potrzeby wymiana na fabryczne nowe śrub mocujących głowice,
  • wytaczanie otworu pod tuleje cylindrowe na wymiar naprawczy z zachowaniem tolerancji nominalnych zapewniające prawidłowe osadzenie nowych tulei,
  • po wciśnięciu tulei w kadłub ich honowanie na wymiar nominalny z zachowaniem błędów kształtu w polu tolerancji
OSPRZĘT SILNIKA

OSPRZĘT SILNIKA

    1. Naprawa sprężarki
      • mycie podzespołów w myjce ultradźwiękowej,
      • wytaczanie i honowanie cylindrów,
      • szlifowanie i polerowanie czopów wałka korbowego,
      • naprawa głowicy sprężarki,
      • wymiana 100% na nowe tłoków, pierścieni tłokowych, sworznie, tulejek ślizgowych i uszczelnień,
      • kontrola na przyrządzie wydajności i ciśnienie sprężania.
    2. Naprawa rozrusznika
      • weryfikacja wirnika i naprawa komutatora,
      • weryfikacja i naprawa sprzęgiełka,
      • weryfikacja i naprawa stojana,
      • wymiana 100% na nowe szczotki rozrusznika, tulejki ślizgowe i łożyska,
      • naprawa tylnej tarczy,
      • montaż i sprawdzenie mocy rozrusznika,
    3. Naprawa alternatora
      • weryfikacja wirnika i naprawa komutatora,
      • weryfikacja i naprawa stojana,
      • wymiana 100% na nowe szczotki alternatora i łożyska, montaż i sprawdzenie napięcia i natężenia prądu ładowania alternatora.
WAŁEK ROZRZĄDU
NAPRAWA WAŁKA ROZRZĄDU
  • weryfikacja i szlifowanie krzywek,
  • weryfikacja i szlifowanie czopów głównych
WAŁ KORBOWY

NAPRAWA WAŁU KORBOWEGO

  • mycie wstępne (w tym czyszczenie kanałów olejowych) weryfikacja na pęknięcia,
  • szlifowanie, azotowanie i polerowanie, ponowne mycie,
  • kontrola twardości czopów,
  • wyważanie wału korbowego (wyważarka SCHENCK),
  • wyważanie po montażu kolejnych elementów: koła zamachowego i docisku sprzęgła.

Firma RSY posiada potencjał pozwalający na naprawę każdego silnika, jedynym ograniczeniem jest dostępność części.